Ilustracja reklamowa


Najprostsze rozwiązania są najlepsze.
Jest to aksjomatyczna zasada stara jak świat, która działa doskonale także w reklamie i marketingu.
Więc dlaczego nie skorzystać w reklamie z ilustracji reklamowej?
Jak to możliwe, że po tak dobre i efektywne rozwiązanie sięga się niezbyt często.

Ilustracja w służbie reklamie.

Ilustracja ma w reklamie i marketingu bardzo długą tradycje.
Jeszce sto lat temu reklama graficzna oparta była w zasadzie wyłącznie o ilustracje i rysunki.
Zdjęcia reklamowe, stokowe to przy ogromnej historii ilustracji wręcz raczkująca dziedzina.

Jakie zalety ma ilustracja reklamowa?

Ilustracja reklamowa to wspaniały pomysł,
żeby zaprezentować swoje produkty, firmę, usługi szerokiej grupie odbiorców. 


Takie rozwiąznie ma bardzo wiele zalet i plusów.
- ilustracja przyciąga i skupia uwagę odbiorcy
- ilustracja wzmacnia przekaz reklamowy
- ilustracja trafia do bardzo szerokiego spektrum klientów
- ilustracja wzbudza konkretne emocje, nastroje odbiorcy
- daje pełną kontrolę nad tym co chce się pokazać, przekazać, zaprezentować klientowi
- ilustracja jest idealna na różne formaty i materiały reklamowe od ulotki po plakat, bilbord

Ilustracja reklamowa silnie wzmacnia przekaz marketingowy.
Jej ogromną zaletą jest fakt, że w procesie projektowania mamy absolutnie pełną kontrolę
nad tym co odbiorca ilustracji ma zobaczyć a nawet jakie emocje ma poczuć.
Stąd też coraz bardziej popularna jest wśród wielkich firm i korporacji ilustracja motywacyjna.
Najczęściej ilustracja motywacyjna ukierunkowana jest na konkretną tematykę
np. dobrą komunikację, pobudzenie kreatywności, efektywną pracę zespołową etc.
Zdjęcia i standardowa grafika nie ma takiej mocy.

> Zobacz także artykuł ilustracja motywacyjna.


Uniwersalność ilustracji reklamowej.

Techniczne i graficzne możliwości współczesnych czasów oferują nam
nowe możliwości oraz zaawansowane narzędzia i technologie.
Dzięki temu ilustracje można zaplanować i zaprojektować w taki sposób,
że efektywnie użyta zostanie zarówno w ulotce, e-reklamie, jak i na reklamie wielkoformatowej.

Stylistykę oraz technikę wykonania ilustracji można dopasować do każdej dziedziny, gałęzi biznesu.
W szczególności bierze się tu pod uwagę odbiorcę reklamy
jego preferencje estetyczne oraz przynależność kulturową.
Wybór stylistyki ilustracji jest bardzo szeroki.
Można sięgnąć po klasyczną ilustracje komiksową, cartoonową w amerykańskim stylu
jak też rysunek satyryczny, mangę czy też lubianą przez wszystkich ilustracje dziecięcą. 

Kilka przykładów ilustracji rekamowej.

HELPIK bohater marki - plakat ilustracja - HELPIK bohater marki






Ilustracja działa na bardzo szeroką grupę odbiorców.

Trudno się tym stwierdzeniem nie zgodzić, bo kto nie lubi ilustracji. 
Każdy w dzieciństwie zanim zaczął czytać poważne lektury obejrzał podczas czytania wierszyków i książeczek
Brzechwy, Tuwima, Konopnickiej czy też innych autorów tysiące ilustracji.
Stąd ta nostalgia do pięknych, kolorowych obrazów malowanych przez ilustratorów.
W przystępny, ciekawy, lekki sposób ilustracje opisują i tłumaczą dzieciom świat i rzeczywistość.
Dlatego każdy docenia i zwraca uwagę na pięknie namalowane ilustracje.

Ilustracje reklamowe zaprojektowane na front ulotki reklamowej tryptyk.




Gdzie ilustracja ma się dobrze?

Wciąż są pola, na których ilustracja “rządzi” niepodzielnie.
Nie istnieje w zasadzie rynek książek dla dzieci i młodzieży bez ilustracji.
Również publikacje dla dojrzalszych odbiorców coraz częściej sięgają
po ilustrowanie tematyki za pomocą ilustracji i grafiki rysunkowej.
Jeśli chodzi o produkty edukacyjne i przeznaczone dla dzieci oraz młodzieży
to ilustracja jest tutaj absolutnie wszechobecna.
Coraz częściej stawia się także na komiks edukacyjny.
Z doświadczenia wiem, że grupa docelowa dla komiksu wśród dzieci zaczyna się od wieku 3+.
Tam gdzie w reklamie odwołujemy się do “wewnętrznego dziecka” warto sięgnąć po ilustracje lub komiks.

Jeśli planuje się szerszą, długoterminową kampanie reklamową
to ilustracja reklamowa idealnie sprawdzi się z bohaterem marki.
Przy kampaniach reklamowych planowanych na dłuższy okres czasu
warto sięgnąć w takim wypadku także po komiks reklamowy.

> Zobacz także artykuł: bohater marki

> Zobacz także artykuł: komiks reklamowy


Ilustracja i paski komiksowe wraz z brand hero
zaprojektowane na zlecenie firmy TwisterPIZZA.






Najlepszym przykładem udanej kampanii reklamowej, na podstawie ilustracji z bohaterem marki jest
zwykły amerykański szpinak w puszcze rozsławiony przez kreskówkowego marynarza Popeye.
Postać stworzona w 1929 r jako bohater promujący szpinak stał się ikoną pop kultury.
Doczekał się własnych komiksów, filmów animowanych oraz wielu adaptacji.
Popeye jest znany na całym świecie – podobnie jak szpinak, który śmiało zajada, żeby nabrać sił.
Ktoś może powiedzieć, że to przecież bajka dla dzieci.
Tylko czy reklamy nie opowiadają czasem bajek. :)
W końcu każdy z nas ma w sobie wewnętrzne dziecko czy tego chce czy nie.



Ilustracja i rysunek reklamowy pozwala wyróżnić się reklamie.
Dobrze zaplanowana i dobrana stylistyka do odpowiednich odbiorców reklamy przyniesie zaskakująco dobry efekt.
Warto więc sięgnąć po proste, sprawdzone i efektywne narzędzie przekazu reklamowego
jakim jest tak dobrze znana i lubiana ilustracja.

> Zapraszamy do obejrzenia galerii z ilustracjami.

> Zapraszamy do obejrzenia galerii z rysunkami satyrycznymi.


Autor: Krzysztof Czachura

< Powrót                                   Następny artykuł >


Napisz do nas.

komikskc@gmail.com


Odwiedź naszą galerię i zostań naszym partnerem.

Strona startowa