Bardzo popularny ostatnio trend w designie to powrót do kierunku sztuki pop art.
Nie powinno to dziwić.
W końcu pop art to bardzo charakterystyczny i wyróżniający się kierunek w sztuce.
Grafika pop art jest to absolutnie świetny, oryginalny pomysł na ciekawą reklamę, dekoracje oraz niebanalny prezent.
Pełna nasyconych barw, kontrastowa, oryginalna i zaskakująca w prostocie,
energetyczna grafika to charakterystyczne cechy pop artu.
POP ART czyli sztuka popularna, masowa, wielkomiejska
Najbardziej znai twórcy pop artu to: Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Peter Blake, Jasper Johns, David Hockney.
Najbardziej charakterystyczne prace pop artu to proste, mocno skadrowane i skontrastowane kolorystycznie grafiki Lichtensteina
oraz kolorowe grafiki Andy Warhola i to właśnie na tych twórców najczęściej stylizuje się projekty reklamowe i grafikę.
Tematem prac dla pop artu jest właściwie wszystko co związane z pop kulturą i kulturą masową.
Artyści sięgają w tematyce prac od zwykłych, banalnych, konsumpcyjnych towarów po wizerunki gwiazd i celebrytów.
Jak sama nazwa wskazuje jest to sztuka popularna – pop art (z ang. popular art = sztuka popularna).
Dla pop artu wszystko co związane z przestrzenią wielkomiejską i kulturą masową jest
dobrym tematem do ilustracji – nawet puszka coca coli lub zupy pomidorowej jak pokazują to prace Andy Warhola.
Nawet z puszki po zupie można zrobić sztukę.
Prześmiewczość i karykaturyzacja konsumpcjonizmu oraz przełamywanie elitaryzacja sztuki
to najważniejsze założenia kierunku artystycznego pop art.
Te założenia często prowadziły to do gloryfikacji kiczu oraz ironii.
Pop art uczynił ze sztuki zjawisko masowe i odegrał bardzo istotną rolę
w kształtowaniu pop kultury, mody, architektury i designu.
POP ART mocno kojarzony jest z komiksem i reklamą.
Pop art czerpie „pełnymi garściami” z pop kultury, komiksu, surrealizmu,
ekspresjonizmu abstrakcyjnego, przestrzeni wielkomiejskiej.
Silny kontrast, żywe, nasycone kolory i prostota skupiają i przyciągają uwagę odbiorcy.
Nie sposób przejść obojętnie obok grafiki pop art.
Dlatego marketingowcy i designerzy chętnie sięgają po narzędzie artystyczne
jakim jest pop art do tworzenia reklamy oraz kreowania kampanii reklamowych.
Pop art idealnie nadaje się zarówno na duże jak i małe formaty reklamy oraz reklamę internetową.
Za pomocą narzędzi artystycznych pop artu można zaprojektować klasyczną grafikę portretową, obraz
lub wykreować bardzo pomysłowy plakat, ulotkę, fresk na ścianę.
Coraz częściej grafiki pop art używane są w reklamie na meidach społecznościowych.
Doskonale pop art sprawdza się w formie memów i komiksów na social media.
POP ART na prezent?
Jeśli myślimy o ciekawym, oryginalnym prezencie to
stylizacja grafiki portretowej lub plakatu na pop art do świetny pomysł.
Pop art można wydrukować np. na płótnie lub eleganckim papierze i oprawić piękną ramę.
Powstanie w ten sposób wspaniały obraz.
Taki prezent z pewnością zachwyci każdego obdarowanego.
Dlaczego sztuka POP ART jest taka pociągająca?
Każda inna dziedzina sztuki ma jakieś zasady i normy.
Pop art łamie wszystkie zasady.
Nic do siebie nie pasuje i wszytko pasuje do siebie w tym kierunku artystycznym.
Pop art nie zna słów umiar i przesada.
Dlatego właśnie warto sięgnąć po pop art jeśli myślimy o ciekawej,
przykuwającej uwagę reklamie, oryginalnym prezencie lub zaskakującej dekoracji do wnętrz.
Autor: Krzysztof Czachura
komikskc@gmail.com