Możliwości i zastosowanie komiksu w reklamie.


Wszyscy jesteśmy bombardowani przekazami reklamowymi i reklamą w najrozmaitszej formie.
Przyzwyczailiśmy się do reklamy, którą traktujemy jak zło konieczne,
jak miastowy smog w mroźną zimę, którego nie da się odpędzić.
Wyróżnij się albo zgiń!” - tak działa dzisiaj rynek reklamowy.
Tylko reklama, która przebije się z przekazem, która zainteresuje, zaangażuje ma szansę.
Dlatego warto sięgnąć po nietypowe, niekonwencjonalne, ciekawe i atrakcyjne rozwiązania.

Efektywnym i efektownym rozwiązaniem jest reklama komiksowa, reklama stylizowana na komiks.
Taka reklama może przyjąć różne formy – od zwykłej planszy komiksowej zachwalającej produkt lub usługę w wniebogłosy,
ulotki z paskiem komiksowym po serie krótkich, zabawnych historyjek
lub rysunków satyrycznych z bohaterem lub bohaterami marki.
Bohater marki (brand hero) może stać się dla firmy, produktu nierozłącznym elementem identyfikacji wizualnej.
Postać marki powinna utożsamiać najważniejsze wartości firmy,
oprowadzać klienta po świecie produktów i ofercie firmy.
Bohater marki powinien wciągać klienta do swojego świata, zapraszać, zachęcać do przygody i zaangażowania.


> Zapraszamy do obejrzenia galerii z bohaterami marki, których projektowaliśmy.


Możliwości jakie daje komiks można wykorzystać w najbardziej rozmaity sposób.
Ciekawym rozwiązaniem jest stylizowanie reklamy np. na konkretne style komiksowe lub na konkretnych rysowników.
Oczywiście styl, kreska, rysownik musi być dobrze rozpoznawalny.
Np. reklama stylizowana na klasyczne komiksy i grafiki Marvela (X-man) lub Franka Millera (300, Sin City)
z pewnością przyniesie szybkie i jednoznaczne skojarzenie.


Podobnie rozpoznawalne i popularne są np paski komiksowe z Garfield'em lub Snoopy'm.
Oczywiście taka reklama nie będzie pasować do każdego produktu,
więc trzeba wybrać ją rozważnie pod kątem grupy docelowej oraz naszych potrzeb.

Komiks jest wciąż mało eksploatowanym polem w branży reklamowej.
To sprawia, że komiks pozwala reklamie się wyróżnić oraz zainteresować potencjalnego klienta.
Ludzie chętnie sięgają do krótkich historyjek komiksowych i rysunków satyrycznych w czasopismach oraz gazetach.
Komiks jest lekką i przyjemną rozrywką, nie kojarzącą się bezpośrednio z reklamą i to właśnie jest jego siłą.
Ludzie chętnie sięgają po niewymagającą, przyjemną rozrywkę.

Ilustracje i ulotka komiksowa
zaprojektowane na potrzeby reklamy, banerów oraz do internetu.


Komiks jako reklama ma też jedną, ważną zaletę, której nie można pominąć – szeroką grupę docelową:
Dzieci, młodzież, młode pokolenie, ludzie w średnim wieku z wyższym wykształceniem chętnie sięgną po komiks.
Komiks jako forma przekazu jest skierowana raczej do ludzi młodych, otwartych,
którzy mieli już styczność, dostęp do komiksu oraz dóbr kultury z nim związanych.
Grupą docelową komiksu raczej nie są ludzie starsi i emeryci.

Komiks jako uniwersalna forma artystyczna ma niesamowite możliwości, potencjał i narzędzia,
dzięki którym może komunikować się z odbiorcami produktów, oferty firmy.
Dzięki komiksowi reklama może stać się nie tylko nośnikiem treści reklamowej ale prawdziwym, cenionym dziełem sztuki.
Na polskim rynku komiks cały czas jest niedocenioną formą reklamy,
która będzie się szybko rozwijać i podbijać rynki.
Korzyści i możliwości jakie daje zastosowanie komiksu w reklamie rysują mu świetlaną przyszłość.


Autor: Krzysztof Czachura

< Powrót                                   Następny artykuł >


Napisz do nas.

komikskc@gmail.com


Odwiedź naszą galerię i zostań naszym partnerem.

Strona startowa