Markeng w social media to już standart.
Część małych biznesów prowadzi firmowego Facebooka zanim jeszcze otworzy stronę internetową z ofertą i produktami.
Prawie każda firma szuka klientów oraz nabywców swoich usług i produktów w mediach społecznościowy.
Wiele osób zastanawia się co ciekawego można jeszcze “wycisnąć” z Facebooka.
Wciąż zakładane są nowe fan page, pisane ”posty”, tworone konkursy.
Rozwiązanie jest banalnie proste.
Komiks lub komiksowa grafika na Facebooka to absolutny strzał w dziesiątkę.
Wszyscy zainteresują się lekką i przyjemną rozrywką jaką jest komiks.
Przyciągnie każde spojrzenie. Zwłaszcza jeśli komiks będzie krótki i dowcipny np. w formie paska komiksowego
Frontowa grafika Facebooka (tzw. zdjęcie w tle) ma idealny wymiar na zaprojektowanie paska komiksowego.
Komiks to świetny pomysł oraz idealny nośnik na reklamę firmy lub produktu.
Można w ten oryginalny sposób zaprezentować ofertę lub przedstawić hasło reklamowe.
Krótki, zabawny komiks jest do tego celu idealnym narzędziem reklamowym.
Idealną formą komiksową sprawdzającą się na fan page Facebooka jest pasek komiksowy.
Pasek komiksowy jest to komiks składający się 3 do maksymalnie 4 kadrów.
Najczęściej w układzie poziomym.
Te kilka kadrów komiksowych ma ogromną pojemność na treść.
Można za jego pomocą opowiedzieć, krótką historie z zabawną puentą, morałem, przekazem reklamowym.
Moc oddziaływania reklamy jest potęgowana za pomocą obrazu, tekstu oraz ciekawych bohaterów.
Komiks dysponuje ogromnym i jedynym w swoim rodzaju warsztatem narzędzi ekspresji oraz prezentacji.
Dzięki temu jego oddziaływanie jest tak bardzo silne.
Dodatkową, bardzo ważną zaletą komiksu na Faacebooku jest możliwość przystosowania komiksu pod konkurs.
Komiksowy konkurs to super rozwiązanie, które zaangażuje i zachęci do działania naszcych odbiorców.
Wystarczy zaproponować użytkownikom kreatywną zabawę w wypełnienie dymków komiksowych wymyślonym tekstem.
Najlepsze, najzabawniejsze dialogi i fabuła zagarniają atrakcyjną nagrodę.
Użytkownik aktywny odbiorca = klient a to prawdziwy skarb dla firmy.
Facebook na początku projektowany był głównie z myślą o studentach.
Media społecznościowe są w gruncie rzeczy “okupowane” przez ludzi młodych i w wieku średnim.
Dzięki temu, komiks ma w mediach społecznościowych bardzo szeroki zasięg oddziaływania.
Jeśli projektuje się komiks na front fan page Facebooka
warto też pokusić się o przygotowanie komiksu również pod slider, baner czy do druku i na ulotkę.
Jest to kwestia parametryzacji komiksu, który wymiarowo jest prawie identyczny do formatu DL.
Taki wymiar jest bardzo często stosowany przy projktowaniu ulotek.
W ten sposób można “upiec dwie pieczeni na jednym ogniu”.
Mamy grafikę zaróno pod Facebook, stronę www a nawet do ulotki.
Wszystko dzięki matce wszystkich nauk - matematyce. :)
Komiks świetnie sprawdza się w reklamowej wojnie na ulotki i banery.
Pozwala się wyróżnić oraz uatrakcyjnić przekaz reklamowy.
Komiks to przepis na sukces niedrogiej i bardzo atrakcyjnej reklamy.
Wyobraźmy sobie jak, kampania reklamowa rusza “pełną parą ze stacji”- Facebook i ulotki przyciągną i zainteresują wiele odbiorców.
Nie trzeba wydawać “kokosów” na drogie agencje reklamowe.
Wystarczy dobre, zaufane studiokomiks.pl a pomysł na reklamę i promocję gotowy.
Autor: Krzysztof Czachura
komikskc@gmail.com