Z usługą projektową jest jak z oponami do samochodów.
Drukarnie i poligrafie wykonujące projekty są jak opony wielosezonowe.
Nie zastąpią ani opony zimowej w śnieżną zimę, ani opony letniej.
Za to można pozornie zaoszczędzić na projekcie.
Pozorna oszczędność ma ukryty haczyk.
Projekt przykładowej ulotki, wykonany w drukarni
po prostu nie przyniesie zamierzonego efektu.
Potencjalny klient zignoruje ulotkę i przekaz treści reklamowej
- nie skorzysta z oferty lub co gorsza uda się do konkurencji,
która ma lepsze materiały reklamowe.
Dobry, doświadczony grafik zaprojektuje ulotkę,
mając na uwadze cele i funkcje jakie ma spełniać.
Skieruje przekaz ulotki do właściwego odbiorcy.
W drukarniach często bywa tak,
że szef zleca wykonanie projektu podwładnemu w godzinę,
żeby nie odrywać go od innych obowiązków.
Tylko trzeba zadać sobie pytanie,
jak wygląda ulotka, nad którą praca zajeła niespełna godzinę.
Dobrze zaprojektowana ulotka wyróżni się na tle innych produktów reklamowych,
zwróci uwagę i szybko zakoduje najważniejszy przekaz reklamowy,
jaki ma trafić do naszego targetowego odbiorcy.
Projektant poświęci na to odpowiednią ilość czasu, energii i zaangażowania.
Dzięki temu ulotka, która trafi do potencjalnego klienta odniesie zamierzony cel.
Usługa projektowa jest trochę droższa u profesjonalnego projektanta lub studia graficznego, projektowego.
Odniesione korzyści są za to znacznie większe.
Koszt zwraca się, owocuje o wiele większymi zyskami,
tłumem klientów pukających do drzwi i ustawiających się w kolejkach.
Dobrze zaprojektowana ulotka buduje, wspiera markę firmy.
Projektant nigdy nie zignoruje zasad zarządzania identyfikacją wizualna firmy
i zawsze dokładnie wsłucha się potrzeby zleceniodawcy oraz jego docelowego klienta.
Doświadczenie projektanta powinno być udokumentowane
ciekawym port folio oraz referencjami.
To gwarantuje, że jest godnym zaufania profesjonalistą i dobrze wykona powierzone mu zadanie.
Projektant, grafik jest wysoko wyspecjalizowanym fachowcem.
Przygotowuje pliki do druku ale nie drukuje projektów.
Druk to domena drukarzy.
Projektant skupia się na projektowaniu.
Można też porównać relacje projektanta i drukarni do relacji architekt i majster.
Architekt odpowiada za przygotowanie funkcjonalnego projektu domu.
Natomiast majster jest odpowiedzialny za realizacje i poprawne wykonanie planu.
Myślę, że lepiej powierzyć projektowanie włanego domu architektowi a ulotki projektantowi.
Autor: Krzysztof Czachura
komikskc@gmail.com